Om cu atac de anxietate

 

Diferenta dintre anxietatea sanatoasa si cea distructiva o face gradul de intensitate cu care simtim simptomul si apare atunci cand manifestam unul sau mai multe simptome de anxietate. Cea distructiva se desfasoara intr-un grad mai mare ca de obicei, iar anxietatea sanatoasa intr-un grad mult mai mic.

 

Acestea sunt cateva dintre simptomele cele mai obisnuite ale anxietatii:

1. Simptome respiratorii si de piept

  •  Respiratie intretaiata
  • Respiratie accelerata
  • Respiratie slaba
  • Gafait
  • Presiune in piept
  • Flegma in gat
  • Senzatie de sufocare
  • Balbaiala

2. Simptome ale pielii si reactii epidermice

  • Transpiratie
  • Mancarime
  • Bufeuri de fierbinteala
  • Senzatie de frig
  • Imbujorare

3. Simptome cardiace si de circulatie sanguina

  • Batai puternice de inima
  • Palpitatii
  • Ameteala
  • Senzatie de lesin
  • Hipertensiune
  • Hipotensiune

4. Simptome intenstinale

  • Pierderea poftei de mancare
  • Greata
  • Durere sau disconfort abdominal
  • Voma

5. Simptome musculare

  • Tremuraturi
  • Zbaterea ploapelor
  • Nervozitate
  • Reactii de tresarire
  • Gestul de a bate din picioare
  • Picioare tremurande
  • Intepenire
  • Insomnie

Exista multe aspecte sau situatii in privinta carora putem manifesta anxietate. Cateva dintre acestea pot fi:

1. Unele forme ale anxietatii

  • Socializarea
  • Vorbitul in public
  • Cautarea unei slujbe
  • Activitatea profesionala
  • Sporturi
  • Cursuri de instruire
  • Evenimente traumatizante
  • Dezechilibru de stres posttraumatic
  • Starea de sanatate
  • Anxietatea indusa chimic (consum de droguri si alcool)
  • Dezechilibrul obsesiv-compulsiv
  • Balbaiala
  • Alimentarea simptomelor de anxietate
  • Manifestarea anxietatii
  • Resimtirea panicii
  • Manifestarea atacurilor de panica

2. Fobii

  • Intruniri sociale
  • Spatii deschise
  • Spatii inchise
  • Inaltime
  • Trenuri
  • Lifturi
  • Animale
  • Poduri
  • Tuneluri

Aceasta lista nu este una care sa trateze complet acest subiect si cu siguranta exista oameni anxiosi si in alte situatii ce nu se regasesc in cele prezentate mai sus. De aceea e foarte benefic pentru fiecare dintre noi sa ne creeam propria lista, unde ar fi indicat sa observam circumstantele si simptomele pe care le avem cand suntem anxiosi (mai ales cand anxietatea este foarte frecventa si se manifesta foarte intens), dar si lucrurile sau situatiile care ne provoaca anxietate in mod normal.

In orice caz, evitati sa fiti foarte anxiosi cu privire la posibilitatea de a fi “anxios”, pentru ca anxietatea cauzata de “anxietate” va pune stapanire pe voi. Sa nu descoperiti ca sunteti “anxios” in acest sens sau in alte privinte, in conditiile in care de fapt sunteti doar preocupat de ele intr-un mod cat se poate de normal si sanatos.
Anxietatea provocata de anxietate

Din fericire, cea mai mare parte din anxietatea noastra este autoindusa si poate fi deconstruita. Suntem autorii propriei doze de anxietate si de aceea noi detinem puterea de a o inlatura sau diminua, mai ales in cazul anxietatii distructive, de aceea urmatorul articol va trata “Convingeri irationale care ne provoaca anxietate”.

[colored_box title=”Programare Psiholog Galati Oana Rafa – Cabinet psihoterapie PsiHolistic”] [one_half] [contactform email=”contact@psiholistic.ro” subject=”Inscriere Psihoterapie – Articol Anxietate 1″ success=”Inscrierea a fost realizata cu succes. Va vom contacta telefonic in scurt timp. Va multumim! ” akismet=”true”] [name label=”Nume” required=”true”] [textfield label=”Telefon” required=”true”] [email label=”Email”] [submit value=”Inscriere”] [/contactform] [/one_half] [one_half_last] Sau puteti face o programare direct la telefonul:

0756 62 77 92

[/one_half_last] [/colored_box] [divider]

Tot ai citit pana aici. Zi-ne si parerea ta!

comentarii